07 mars 2010

Smulpaj med jordgubbar

Ingredienser:
Ca 250g jordgubbar
1 msk mjöl
2-3 msk socker

Smuldeg:
2 msk vaniljsocker
3 msk socker
1 dl kokosflingor
3,5 dl vetemjöl
150g smör


Gör såhär:
  • Sätt ugnen på 200 grader
  • Lägg jordgubbarna i en pajform och strö över socker och mjöl.
  • Blanda vaniljsocker, socker, kokos och mjöl. Skär smöret i bitar och lägg i.
  • Finfördela smöret med en elvisp och lägg över jordgubbarna.
  • Grädda i mitten av ugnen i 25-30 minuter.

Ja, igår gjorde jag jordgubbspaj. Det har jag inte ätit sen jag gick på fritids för en herrans massa årsen! Den såg inte så god ut men den va minst lika god som jag vill minnas att det var.

2 kommentarer:

  1. Det låter farligt gott :)

    SvaraRadera
  2. Yeah, nu vet jag vad har framför mig ;) HE HE bassen blir jätte glad nu =) puss på dig

    SvaraRadera