28 mars 2010

I morgondimman

Vaknar 9.00. "Mmm skönt, bussen går om 1,5 timme." Snooze till 9.10. "Hm. Va det inget annat som hände idag, inte? Just ja! Sommartid." Kollar mobilen. Jo den stor på 9.10. Kollar datorn. Samma sak. "Ja dagens teknik är ju så fantastisk, dom ställer väl om sig själva, eller?"
Kollar för säkerhetsskull TVn också. "NOOO! 10.12 BRÅTTOM!!!" Springa och klä på sig, äta frukost, plocka ihop alla saker, leta efter manus, glasögon och nycklar i hela huset och inte glömma dangens lunch (Banan och risifrutti). På 20 minuter. Jag hann med bussen. Jag är då minsan värd en riktit stor applåd!

2 kommentarer:

  1. haha jag gjorde en likadan förra året när jag skulle till jobbet! Vaknade 30 min före jag började, lyckat... Men jag hann i tid :)

    SvaraRadera
  2. Den dära snooze knappen är ett missbruk tror jag.

    SvaraRadera