28 april 2009

Jönköpings länstrafik

Nä nu är jag så förbannad så att jag måste skriva ett tredje inlägg idag.
Om det finns en gammal man med långt grått skägg där uppe någonstans bland molnen så måste jag har gjort honom något illa. För idag ger han mig sin hämnd.
Inte nog med de jag skrev förut, utan när jag skulle iväg till teatern så körde mamma mig till bussen i god tid. Satt och väntade då det kommer en blå buss. De är ivanliga fall vit/röd/gula. Men jag kollar så det står att de e den bussen jag ska med och gör mig berädd att gå på. Ni tror inte helvetet kör förbi? Jag sätter mig ner igen i tron om att det var en extrabuss och väntar vidare. 15 minuter går. Lisa som väntar i huskvarna ringer. Jag ringer mamma. Vi blir förbannade på busscuffören och hon rigner och skäller på länstrafiken. Det hjälpte inte. Bussen hade iallafall kört ifrån mig. Nästa buss gick 1,5 timme senare så jag fick min mamma att köra mig till huskvarna där jag fick ta en annan buss för att hinna till teatern.

Inte fan har jag betalat ett busskort för en massa pengar för att dom jävlarna ska köra ifrån mig så man ändå ska behöva åka bil. (Hur miljö vänligt är det?) Dessutom hade jag viktiga saker att göra som att träffa Lisa. Ni får ursäkta men jag kan tyvärr inte förklara hur upprörd jag blev över denna händelse.
Nu kan jag meddela att jlt har ett trevligt mail att läsa när de börjar sin arbetsdag i morgonbitti. Som trogen bussåkare känner jag noll förtroende för jlt i fortsättningen.

Gud, om du läser detta så kan jag säga att jag har straffats nog nu. Förlåt om jag gjort dig något ont, jag ska inte göra om det. Vad det nu kan vara.

3 kommentarer:

  1. De e såna jävla skogsbussar :O.. dom vet inte att man ska stanna :O

    SvaraRadera
  2. Nä, så oansvarigt av dom att anställa folk som inte vet vart bromsen sitter...

    SvaraRadera
  3. Alltdå dom jävla buss-jävlarna. Dom suger kuk!

    SvaraRadera