18 september 2009

Livet på landet

Denna dagen var jag och klassen och provade ut studentmössor. wooho! Bara typ 250 dagar kvar. EEHE. (bara)

---------------------------------------------------------
Jag bor på landet. Min hund har en bästa vän. Allt är frid och fröjd.

Flytta aldrig till landet. Det händer inte ett skit. Därför har jag gjort en liten lista med några av de nackdelar det finns med att bo ute i skogen:

  • Oh nej! Mjölken tog slut/fan va godissugen jag blev. "jag går till affären" Tillbaka i morgon.
  • man kan inte tjuvkika på grannarna om man har tråkigt
  • det luktar bajs 2 veckor om året (riktigt bajs)
  • Alla tror att du är bonde och gillar djur och natur
  • Bönder vaknar klockan 4 på "morgonen" och åker rally utanför huset i sina icke tystlåtna traktorer
  • Tar inte bara lång tid att komma till staden utan även att ta sig till bussen som går dit. Man kan inte tex. ta en impuls-fika med någon utan detta måste planeras med alla bussar osv. (som inte är gratis)
  • Inte en enda människa orkar åka och hälsa på dig

Ni kan säga hur mycket ni vill att "inget går upp mot lugnet på landet". Men jag kan garantera att efter 18år är detta lugn inte det minsta charmigt längre.
Önskar er en fortsatt trevlig fredagskväll.

Kram & puss

10 kommentarer:

  1. Söta kompisar!! Stackars dej du begriper bättre när du blivit "stor"KRAM

    SvaraRadera
  2. hehe ja verkligen.
    ska säga dig att min värsta mardröm är att jag skulle gifta mig och skaffa barn och köpa en villa här ute på landet. och TRIVAS. Jag vill verkligen inte bli en sån människa.
    Men det återstår att se :) Kram

    SvaraRadera
  3. Jag tror att hemligheten är ett körkort :) Jag lider med dig att du inte kan spontanfika :(

    SvaraRadera
  4. mjo vist skulle det vara till myckt hjälp. Och jag jobbar på det. Men jag är värdelös. Men de där fika stunderna asså. Dom går inte att ersätta.

    SvaraRadera
  5. Fika är oändligt bra! Tror du skulle gilla ebbas fik här i hbg :)

    SvaraRadera
  6. SV: Jasså är det så? Får ta och test-köra det nån gång då:P haaha
    Är nästan lite på gång att jag ska plugga i närheten av hgb nästa år :P

    SvaraRadera
  7. haha landet linn? bor inte du i gränna

    SvaraRadera
  8. Ååh! Hör av dig när du är i närheten så ska jag gå på ebbas med dig! Bästa fiket :D Plugga i Lund då eller?

    SvaraRadera
  9. SV Anonym: Vist bor jag i gränna. Men min mamma bor ute i skogen, lååångt från civilisationen. Men jag skulle då inte direkt påstå att gränna inte är landet heller. :P

    SvaraRadera
  10. SV Niclas: Nä jag vet inte va de hette. Det va nån håla nårra mil från hgb. Men jag hör av mig, jag lovar :D

    SvaraRadera