15 december 2011

Lucka 15: Berätta om en av dina favoritböcker.

De senaste 5 åren har jag nog läst 5 böcker. Det vill säga, man börjar läsa en bok under semestern då man har tid och vill koppla av. Men Jag läser alldeles för sakta och den glöms bort och hinner bli utläst lagom till nästa semester då det börjas på en ny bok.
Senast är Eva Morenos fall. Bra och spännande däckare men aningen förutsägbar. Har dock inte läst de sista än så vad som helst kan ju hända förstås.
Nattfåk är en väldans bra bok tycker jag. Kanske den bästa jag läst. Den känns väldigt realistisk fast att den innehåller en del övernaturliga saker.
Låt den rätta komma in läste jag precis innan den kom ut på film. Boken var helt underbar och fick mig att vilja döpa alla mina barn till Eli, men filmen blev då en stor besvikelse. Visst är filmen bra men jag saknar massa saker som händer i boken. Läs den och se inte filmen! Eller bara se filmen om de passar bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar