14 maj 2010

A lot of teater

Linn & Ellen backstage på kalevala.

Nu är kalevala spelad för sista gången. Känns tråkigt. Men låtarna sitter kvar i huvudet så dom får vi plocka fram om saknaden blir allt för stor. Kommer kanske lite fler bilder senare, men jag har ju inte kunnat ta några själv eftersom jag stod på scenen.
Nu pågår någon slags teaterfestival i jönköping då lite olika pjäser spelas. Hittills kollat på dessa.
Per Gynt, Bergakungens sal. Den enda jag hade sett tidigare.

Bortbytingen. Mycket bra skådespeleri, minsan.

Mor är ingen häxa. Hemsk historia med bra slut.

Yaxhiri. En dansk pjäs som jag inte förstod mycket av. Men den innehöll mycket bra mysik och dans.

I morgon ska jag åter igen bege mig till jönköpings teatern för att se ett antal föreställningar. Spännande spännande!

Kram & puss

2 kommentarer:

  1. åhh vad kul med teater. Det är verkligen nått jag ska gå oftare på när man får jobb och lön. Föresten blev det snygga foton, du som tatt dem?

    Hade så bra

    SvaraRadera
  2. SV: Jaa visst är det kul med teater! Man går alldeles för sällan.
    Roligt att du gilla bilderna, det är jag som tagit allihopa. :)

    SvaraRadera