19 oktober 2009

rip. pricken röd

Det började redan i går kväll. Låste ytterdören och släckte alla lampor och gick upp för att lägga mig. När jag kom upp till min säng möttes jag av min katt Ture som redan hade bäddatner sig. "aah, trevligt med nattligt sällskap" tänkte jag och lät honom ligga kvar. Det var dummt gjort. Jag tror han väckte mig 20 gånger men jag va för trött för att orka gå ner med honom. Klockan halv 5 fick jag nog. Dödstrött somnade jag i 2,5 timme innan jag skulle upp. Och jag har inte vaknat än.
Kom till skolan men ingen av mina vänner va där. När jag slutat tänkte jag gå till min favorit affär pricken röd men när jag kom dit upptäckte jag den fasansfulla händelsen att den lagt ner!! Och jag som skulle köpa en lampa, den blir nu aldrig min. Vilken affär ska jag nu gå till om jag vill köpa flashiga inredningsdetaljer?! Som tröst gick jag i min ensamhet till coffehouse by george och tog en chailatte innan bussen gick hem. Det känns inte bättre.

Kram & puss

1 kommentar: