08 augusti 2010

Människor altså

Kom just hem från världens stressigaste dag på jobbet. Jag är arg och irriterad på månniskor. Dessutom var jag tvungen att cykla hem i regn och trasiga hörlurar.
Jag får panik på människor som tror att regler inte gäller dom, som sånna som inte orkar ställa sig i kön som är så lång utan istället går före alla andra och säger "Jag lägger 11 kronor för expressen där". "Ställ dig i kön som alla andra människor!" Vill jag skrika, men det är jag för trevlig för. Eller människor som uttala "espresso" som "expresso", hade det hetat så hade det stavats med ett x. Eller människor som säger när maten är klar att "Jag vill inte ha någon dressing på min hamburgare".
Snälla svenska folket. Säg till i tid, ni är inte värda mer än någon annan och drick vanligt kaffe om ni inte kan uttala något annat.

4 kommentarer:

  1. Words! Jag jobbar med grönsaksförsäljning på torg, o jag vet hur det är. Hemskt! Ska det vara så svårt att bete sig lite vettigt och vara trevlig?

    SvaraRadera
  2. ååh gumman då :( förstår att du var arg förut :/ kom så ska jag gör dig glad =) <3

    SvaraRadera
  3. Det låter prrrrrrecis som att du har mens!

    SvaraRadera
  4. SV Sajjan; hahaaha! Det kan man tro :P Jag kände bara att jag var tvungen att lätta på hjärtat. :P

    SvaraRadera