02 april 2010

Det är inte lätt att vara Linn

Slutade vid 3 igår och tåget gick inte förens 18.18 så jag tog en sväng förbi Lisa och hälsade på henne. Gick sedan till Coffehouse och tog en chailatte och lite sådär. Tåget kom som det skulle och jag gick av i nässjö, som jag skulle, gick på tåget till Lund, som jag skulle. Och där tar turen slut.
När tåget börjat röra på sig upptäcker jag att det inte finns någon vagn 8 där jag skulle sitta så frågade personalen som surt meddelar att jag sitter på fel tåg. Altså va? Vadå fel tåg? "Du får stå och åka med till nästa station för det finns inga sittplatser. Annars får du köpa en ny biljett" säger hon. "Hmm.. Finns det sittplatser om jag köper en biljett altså?" Tänker jag.
Men jag gör snällt som jag blir tillsagt och får sedan sitta på Alvesta station till mitt tåg kommer. Och jag har aldrig varit med om liknande. Det tåget måste varit från 1930-talets ryssland eller liknande. Det måste iallfall varit från den tiden då man fick hoppa av och putta tåget i uppförsbackarna för fort gck det inte. Men fram kom jag och nu sitter jag hos Sebastian ocj vi ska ha en mysig vecka hoppas jag.
Och jag hade rätt. Det är inte lätt att åka tåg.

Kram & puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar