20 november 2009

Nära döden

För en stundsen kände jag att jag var tvungen att ta reda på min min vandrandepinne var vid livet eller inte. Så jag öppnade buren och petade lite på han med en penna. Det var dummt gjort. Plötsligt hoppade han till och kröp med super fart upp mot min hand. Han levde. Väldigt mycket. I ren panik slängde jag iväg pennan med vandrandepinnen på ner på golvet. Jag har nog aldrig blivit så rädd! Efter ett par minuter tvingade jag mig själv att förflytta den tillbaka till buren men nästan på plats gjorde han en ny attack. Så i ytterligare några minuter satt han på kanten halvvägs ner i buren och när jag hade mod nog lyckades jag tillslut stänga locket.
Det var sista gången jag öppnade det vill jag lova! Detta är nog så nära döden jag någonsin kommit och jag är glad att jag lever!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar