12 augusti 2009

Massor av frågor

Brukar ni någon gång fundera på livet? Eller snarare framtiden? När börjar framtiden och blir man någonsin en färdig människa? Hur kommer jag se ut om 30 år, vad kommer jag att arbeta med, var kommer jag bo och blir jag någonsin gift? På någon vis vill man bara att tiden ska gå så man blir gammal och får reda på alla sånna ganska oviktiga frågor. Vad gör man om man då som 50 åring ser tillbaka på livet som väldigt meningslöst? När bestämmer man vilken plats man vill ha/får i livet? Kommer man att komma till en punkt då någon säger till en att "Nu är du vuxen. Du fungerar såhär och såhär. Nu kommer inget nytt eller spännande hända mer. Du är klar"? Och vad gör man då?
Oj, har jag inget viktigare att tänka på?
Man väntar helatiden på att "något nytt ska hända". Men när det väl gör det försvinner det innan man ens hunnit märka det. Synd.

Kram & puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar